Blog: IT op de managementagenda… een must voor elke bestuurder

ICT Spirit - Blog: IT op de managementagenda… een must voor elke bestuurder

Als Senior Accountmanager bij ICT Spirit adviseer ik de grotere MKB-bedrijven bij het maken van keuzes op het gebied van IT-beheer. Daarbij merk ik dat nog niet overal het besef leeft dat je IT en het beheer daarvan heel goed als dienst kunt inkopen, oftewel kunt outsourcen.

Veel organisaties hebben van oudsher nog een eigen systeembeheerder of IT-afdeling en zien deze afdeling – die schijnbaar ver van de eigen business af staat – als kostenpost. Daarnaast blijkt het vaak lastig voor deze afdeling om voldoende “bij te blijven” in een wereld waarin snel veranderende technologieën en kreten als internet of things, Tesla en drone ook razendsnel hun intrede doen in de zakelijke IT-toepassingen.

IT op de managementagenda

Om IT ondersteunend te laten zijn aan uw business, is het dan ook van belang om IT (weer) op de managementagenda te zetten! Realiseer op dat niveau organisatiebeleid, waarin I(T)nformatiebeleid een cruciaal onderdeel is als het gaat om de realisatie van organisatiedoelstellingen. IT is namelijk verweven in de gehele organisatie, in welke sector dan ook.

Er vanuit gaande dat u geen IT-bedrijf bent en uw geld met het verkopen van andere producten of diensten moet verdienen, is het verstandig om een partner te zoeken die uw IT beleid tot uitvoer kan brengen. Daarmee houdt u focus op uw business!

Spirit’Care dienstenconcept

ICT Spirit heeft hiervoor Spirit’Care ontwikkeld, een dienstenconcept dat optimaal aansluit bij het uitbesteden van specifieke IT-taken binnen een flexibele schil, waarbij de kwaliteit van uw eigen medewerker blijft bestaan, en het daadwerkelijke technische beheer wordt ingevuld door onze IT specialist. Daarmee haalt u actuele kennis in huis; onze specialisten zijn namelijk “eeuwige studenten” die telkens weer bijgeschoold worden om bij te blijven met de laatste ontwikkelingen. Dat vinden wij zelf belangrijk, maar ook onze partners, zoals Microsoft en HP, stellen hoge eisen aan de kwaliteit van onze mensen. Je wordt tenslotte niet zomaar het Microsoft Competence Center van Oost-Nederland!

De Spirit’Care dienst zetten wij in bij onze klanten ter ondersteuning bij het support en beheer van hun ICT-infrastructuur, met als doel de omgeving in stand en beschikbaar te houden. Verder zijn Supportdesk functionaliteit ten behoeve van incident afhandeling, remote management en monitoring van de ICT-Infrastructuur vaste componenten van de dienstverlening. Het begeleiden en doorvoeren van wijzigingen aan de ICT-infrastructuur behoort ook tot de mogelijkheden.

Voordelen SpiritCare dienst:

  • Meer focus op uw eigen business;
  • IT wordt geregeld door een specialist;
  • Flexibel en wendbaar zijn;
  • Borgen van continuïteit;
  • Eén aanspreekpunt;
  • Meer pro-activiteit en productiviteit.

Zet IT op de managementagenda en maak een succes van het uitbesteden van uw IT beheer

Om het uitbesteden van uw IT beheer tot een succes te maken zijn een aantal zaken van belang:

  • Stel doelstellingen helder op, manage de verwachtingen en zorg voor onderling vertrouwen;
  • Zorg voor een juiste “knip” in technisch, functioneel en applicatiebeheer;
  • Maak goede afspraken over de Regievoering; dit is van cruciaal belang;
  • Leg gemaakte afspraken vast in een SLA;
  • Doe het samen; belang, verantwoordelijkheid en doelen zijn er voor beide partijen!

Kan ik met u meedenken hoe dit in uw organisatie past? Ik help u graag.
Bel Eric Ruumpol voor een afspraak 06–27004392 of stuur een e-mail.